למה עכשיו זה זמן מצוין להשקיע בנכס בארה"ב – שער הדולר וכדאיות הקנייה

להשקיע בנכס בארהב
אם אתם שוקלים לרכוש נכס להשקעה בארה"ב, עכשיו זה בדיוק הזמן לעשות זאת ואחת מהסיבות המשמעותיות היא שער הדולר הנמוך ( 3.43 נכון לתאריך כתיבת כתבה זו). כישראלים הרוכשים נכס בארה"ב ישנם מספר פרמטרים המשפיעים על כדאיות הרכישה: תשואה, מחיר, מיקום, חווית המגורים עבור השוכר העתידי, מצב השוק היחסי ועוד. אך אחד הפרמטרים החשובים הוא שער הדולר ביום הרכישה, ועל כן אם אתם מעוניינים בהשקעה בארה"ב, כדאי לעקוב אחר התנהגות שער הדולר על מנת להבין את כדאיות ההשקעה שלכם. כלל האצבע הוא כי ככל שעולים בערך הנכס, כך נפגע הסיכוי לתשואה גבוהה ועל כן המחירים הנמוכים כיום בשוק הנדל"ן האמריקאי יחד עם שער הדולר הנמוך מעלים משמעותית את סיכויי התשואה הגבוה ואת הדרך שלכם לנכס מניב. להשקיע בנכס בארהב משנת 2008 בה ארה"ב החלה לחוות את תוצאות המשבר הכלכלי העולמי, החלה ירידה בשער הדולר ובהתאמה ירידת מחירים בשוק הנדל"ן, שעדיין לא התאושש לחלוטין מהמשבר. המחירים הנמוכים מושכים משקיעים חיצוניים מאחר ואמריקאים רבים לא יכולים או מעוניינים לרכוש בתים, אך עדיין צריכים מקום לגור בו בשכירות. כאשר שער הדולר נמוך, כפי שהוא בימים אלו ,כדאיות ההשקעה בנכס בחו"ל היא גבוהה, שכן בשקלים הוא יהיה זול יותר. שער הדולר הנמוך יגרום למיצוי מלוא הפוטנציאל של הכסף שלכם ברכישת נדל"ן בהווה, וכשהוא יעלה, תעלה גם התשואה וההכנסה בשקלים משכירות הנכס, ורווחיות ההשקעה תעלה.  

בעוד קשה לצפות את שער הדולר בעתיד ואת שערי החליפין , ככל ששערו של הדולר ביום הרכישה יהיה נמוך יותר, כך תעלה התשואה.

שער הדולר הוא תוצאה של שורה ארוכה מאוד של גורמים כלכליים ופוליטיים, מקומיים וגלובליים שמשפיעים האחד על השני. הכל משפיע: המצב הביטחוני והפוליטי, המצב הכלכלי בישראל, שערי הריבית בישראל מול שערי הריבית בחו"ל, האמינות של הממשלה והבנק המרכזי, האינפלציה, חוזקו של הדולר ועוד. בנק ישראל קובע את שער הדולר היציג באמצעות דגימה של שערי העסקות המתבצעות בין הבנקים הגדולים וזהו ה"שוק" הפיננסי הגדול והמשוכלל בישראל.

   ברילקו המתמחה בשיווק נכסים להשקעה בארץ ובחו"ל – אירופה וארה"ב, נלווה אתכם  בתהליך ההשקעה וננתח עבורכם את סך הפרמטרים והפקטורים המשפיעים על נתיב ההשקעה האופטימלי עבורכם וביניהם שער הדולר. אנו נספק עבורכם את כל המידע על הנכס, מחירים בעבר ובהווה והערכת מחיר עתידית, ונוביל אתכם להשקעה מניבה ואמינה.

לפרטים נוספים

שתפו:

כתבות נוספות: